Implicarea
familiei nu se rezumă doar la participarea financiară, ci şi la participarea în
luarea deciziilor legate de educaţia copiilor, la prezenţa lor în sala de clasă
în timpul activităţilor şi la participarea efectivă la aceste activităţi şi, în
general, la viaţa școlii şi la toate acțiunile şi manifestările în care aceasta
se implică.
Una dintre nevoile fundamentale ale
copilului este de a-l avea alături pe părinte în activitățile sale educative și
recreative. Jocul și bucuria de a se simți valorizați de către părinți și
educatori le conferă copiilor resurse nebănuite de adaptare, de creștere și
dezvoltare personală.
Patriotismul
se învață în primul rând acasă, în familie, ca toate valorile reale, ca tot
ceea ce ne ghidează în viață. A fi român nu înveți nici la școală, nici de la
televizor, nici din cărți, înveți mai întâi de la părinți.
Am vorbit copiilor în toate
generațiile despre semnificația zilei de 1 Decembrie, am organizat diverse
festivități, dar anul acesta m-am gândit să marchez acest eveniment altfel,
activități în perechi mamă-copil. Fiecare a avut o serie de responsabilități pe
care și le-a asumat cu toată seriozitatea.
Activitățile
propuse au vizat cunoștințe din mai multe arii curriculare. Disciplinele la
care am apelat au fost: istoria, matematica, educație civică, limba română,
muzica, arte vizuale și abilități practice.
Părinții elevilor clasei a IV-a B au
stat în bănci, copiii lângă ei, fiind asistenți. Au răspuns solicitărilor mele
sfătuindu-se.
* Ce se
sărbătorește la 1 Decembrie?
* Câți ani
se implinesc de la Marea Unire? (au calculat 2016-1918)
* Ce
reprezintă imaginea de pe fișă? (o stemă) Ce este stema? (Simbolul țării
noastre)
* Decupați,
lipiți și întregiți stema cu cele 5 elemente. Le-am explicat ca între aripile
protectoare ale vulturului se află un scut împărțit în cinci părți cuprinzând
stemele celor 5 regiuni istorice.
* Ordonați
versurile pentru a întregi poezia ,,Țara mea”. Câte cuvinte formate dintr-o
singura silabă se găsesc în poezie?
* Ascultați,
apoi interpretați melodia ,,Suntem români mereu” (prima strofă și refren - copiii,
a doua strofă - părinții, ultima strofă - parinți și copii).
* Conturați
după șablon România apoi colorați cum vă place, realizând ,,Chipul Țării”.
* Feedback: ,,Ce ți-a plăcut mai mult
la această activitate?”
Răspunsuri
părinți: A fost o experiență minunată; Am lucrat cu plăcere alături de copilul
meu; A fost o activitate interesantă,
relaxantă, etc.
Răspunsuri
copii: Mi-a plăcut ca am făcut echipă cu mama; Am aflat informații noi, interesante; Mi-a
plăcut că mama a fost elev și eu am ajutat-o, etc.
Împărtăşind experienţe împreună,
participanţii au conştientizat faptul că pot construi o relaţie strânsă
părinte-copil prin interacţiuni pozitive, ascultare activă, comunicare
eficientă şi empatie.
Obiectivele
ce mi le-am propus pentru această activitate au fost atinse. Mulţumesc
părinţilor pentru implicarea, deschiderea şi receptivitatea manifestate, pentru
interesul de care dau dovadă în educaţia copiilor, pentru sugestiile şi ideile
pe care mi le propun în ceea ce priveşte derularea unor activităţi. Ne place să
credem că împreună vom reuşi să creştem copii veseli, curajoşi, harnici şi
dornici de cunoaştere.
Prof. înv.
primar Păncescu Cornelia
Școala
Gimnazială nr. 1 - Matca
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu