Guvernul a aprobat programul pilot
care prevede acordarea unei mese calde gratuite pentru elevii şi preşcolarii
din 50 de unităţi de învăţământ preuniversitar de stat.
Programul
se va desfăşura în timpul anului şcolar 2016-2017 şi are scopul de a preveni şi
combate abandonul şcolar. Acesta face parte din Pachetul naţional anti-sărăcie
şi înlocuieşte programul „cornul şi laptele” pentrus colile incluse în faza de
testare pilot.
Masă caldă sau pachetul alimentar vor
fi asigurate pentru elevii şi preşcolarii care participa la activităţile
didactice în cele 50 de unităţi şcolare, în limita a 7 lei pe zi pentru fiecare
beneficiar.
Suma necesară implementării acestui
program-pilot este de 34,674 milioane lei, iar finanţarea va fi asigurată de la
bugetul de stat. Autorităţile locale care implementează programul au
posibilitatea să suplimenteze finanţarea din venituri proprii ale bugetelor
locale. Autorităţile locale care nu sunt incluse în program pot stabili
aplicarea lui în şcoli sau grădiniţe în condiţiile asigurării finanţării din
venituri proprii.
Produsele alimentare distribuite
elevilor şi preşcolarilor vor respectă cerinţele de conformitate prevăzute în
regulamentele europene. Direcţiile judeţene de sănătate publică, respectiv cea
a municipiului Bucureşti vor verifică respectarea normelor şi condiţiilor
igienico-sanitare şi a alimentaţiei sănătoase în distribuţia alimentelor. De
asemenea, la cererea scrisă a părinţilor, din considerente de natură medicală,
culturală sau religioasă, pachetele alimentare şi masă caldă pot fi înlocuite
cu produse alimentare adecvate situaţiei elevilor şi preşcolarilor.
Procedura
de atribuire a contractelor de furnizare/servicii a pachetelor alimentare sau
mesei calde se organizează la nivelul fiecărei unităţi
administrativ-teritoriale. La închiderea programului-pilot, la finalul anului
şcolar 2016-2017, în urmă analizei Ministerului Educaţiei Naţionale şi
Cercetării, pe baza rezultatelor obţinute şi interpretate lunar pe parcursul
derulării proiectului, prin Hotărâre a Guvernului se va decide oportunitatea
extinderii acestui program la nivel naţional, precum şi a modalităţii de
implementare.
În programul-pilot au fost selectate
50 de unităţi de învăţământ preuniversitar cu grade de complexitate şi
particularităţi educaţionale diferite, dispuse echilibrat la nivel naţional, în
medii rezidenţiale diverse: urban (mare, mic, central, periferic)/rural (mare,
mic, accesibil, greu accesibil, izolat).
O
prima categorie din unităţile selectate include şcoli şi grădiniţe situate în
medii geografice izolate sau greu accesibile – delta, munte, câmpie (zona
depopulată/zona greu accesibilă din cauza condiţiilor naturale), în medii
sociale defavorizate (comunităţi cu grad mare de vulnerabilitate – populaţie
roma, copii cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate şi supuşi unor forme de
abandon parental, copii supuşi unor forme de abuz parental prin muncă, abandonului
şcolii, cutume şi mentalităţi restrictive, în defavoarea minorului) în medii
economice sărace.
Sursa:
portalinvatamant.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu