01.12.2016

1 Decembrie în clasa noastră

 Implicarea familiei nu se rezumă doar la participarea financiară, ci şi la participarea în luarea deciziilor legate de educaţia copiilor, la prezenţa lor în sala de clasă în timpul activităţilor şi la participarea efectivă la aceste activităţi şi, în general, la viaţa școlii şi la toate acțiunile şi manifestările în care aceasta se implică. 

Una dintre nevoile fundamentale ale copilului este de a-l avea alături pe părinte în activitățile sale educative și recreative. Jocul și bucuria de a se simți valorizați de către părinți și educatori le conferă copiilor resurse nebănuite de adaptare, de creștere și dezvoltare personală.

Patriotismul se învață în primul rând acasă, în familie, ca toate valorile reale, ca tot ceea ce ne ghidează în viață. A fi român nu înveți nici la școală, nici de la televizor, nici din cărți, înveți mai întâi de la părinți.

 Am vorbit copiilor în toate generațiile despre semnificația zilei de 1 Decembrie, am organizat diverse festivități, dar anul acesta m-am gândit să marchez acest eveniment altfel, activități în perechi mamă-copil. Fiecare a avut o serie de responsabilități pe care și le-a asumat cu toată seriozitatea.

Activitățile propuse au vizat cunoștințe din mai multe arii curriculare. Disciplinele la care am apelat au fost: istoria, matematica, educație civică, limba română, muzica, arte vizuale și abilități practice.

 Părinții elevilor clasei a IV-a B au stat în bănci, copiii lângă ei, fiind asistenți. Au răspuns solicitărilor mele sfătuindu-se.

* Ce se sărbătorește la 1 Decembrie?
* Câți ani se implinesc de la Marea Unire? (au calculat 2016-1918)
* Ce reprezintă imaginea de pe fișă? (o stemă) Ce este stema? (Simbolul țării noastre)

* Decupați, lipiți și întregiți stema cu cele 5 elemente. Le-am explicat ca între aripile protectoare ale vulturului se află un scut împărțit în cinci părți cuprinzând stemele celor 5 regiuni istorice.
* Ordonați versurile pentru a întregi poezia ,,Țara mea”. Câte cuvinte formate dintr-o singura silabă se găsesc în poezie?
* Ascultați, apoi interpretați melodia ,,Suntem români mereu” (prima strofă și refren - copiii, a doua strofă - părinții, ultima strofă - parinți și copii).
* Conturați după șablon România apoi colorați cum vă place, realizând ,,Chipul Țării”.

 * Feedback: ,,Ce ți-a plăcut mai mult la această activitate?”

Răspunsuri părinți: A fost o experiență minunată; Am lucrat cu plăcere alături de copilul meu;  A fost o activitate interesantă, relaxantă, etc.
Răspunsuri copii: Mi-a plăcut ca am făcut echipă cu mama;  Am aflat informații noi, interesante; Mi-a plăcut că mama a fost elev și eu am ajutat-o, etc.

Împărtăşind experienţe împreună, participanţii au conştientizat faptul că pot construi o relaţie strânsă părinte-copil prin interacţiuni pozitive, ascultare activă, comunicare eficientă şi empatie.

 Obiectivele ce mi le-am propus pentru această activitate au fost atinse. Mulţumesc părinţilor pentru implicarea, deschiderea şi receptivitatea manifestate, pentru interesul de care dau dovadă în educaţia copiilor, pentru sugestiile şi ideile pe care mi le propun în ceea ce priveşte derularea unor activităţi. Ne place să credem că împreună vom reuşi să creştem copii veseli, curajoşi, harnici şi dornici de cunoaştere.
       

Prof. înv. primar Păncescu Cornelia

Școala Gimnazială nr. 1 - Matca



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu